Çalışma Stratejileri & Yeni Kararlar - Alper

       



         Pürdikkat Kitabı Sonrası Kendimde Farkettiklerim ve Aldığım Yeni Kararlar*


    *Kitap hakkında bir özet veya inceleme yapmayacağım. Kitapla elde ettiğim bazı farkındalıkları ve    uygulamak istediğim yeni hayat tarzımı ele alacağım. Alacağım kararlarda geçiş sürecimde beni zorlamaması için çok detaylara girmeyeceğim. Bu kitabı 6 ay sonra tekrar ele almayı düşünüyorum. Böylece hayatımda ne gibi şeyleri değiştirebildiğimi görebilmek istiyorum. Umarım alacağım yeni kararlarımda daha detaylara girebilecek kadar ilerleyebilmiş olurum. 

    *Neden "pürdikkat" çalışmak istiyorum:

        -Şu ana kadar yaptığım odak gerektiren işlerde çok başıboş bir yol izliyordum. Bazen 1 saatte odaklanarak bitirebileceğim bir iş tüm günümü alabiliyordu. Böyle bir çalışma tarzı bende hem zaman kaybına yol açıyor hem de elde ettiğim sonuç da niteliksiz oluyordu. Örneğin uzun süreler boyunca bir kitapla cebelleşmem.

        - Odaklanarak çalışma ciddi bir iş olduğu için bu sadece çalıştığım anı değil tüm günü düzenlememi gerektirecek.

        - Verimsiz çalışarak geçirmiş olduğum bir hayat benden çok fazla şey götürecek ve ben bunun bana neye mal olduğunu hiç bir zaman öğrenemeyeceğim.

        -Maksatlı odaklanma sayesinde çıktığım yollardan yarı yolda dönmeleri bırakacağım. Çünkü çıktığım yolda belli hedeflerim olacak ve tüm gayretim bunlara ulaşmak üzerine olacak.

       -Derin odaklanmayı kişisel bir seyehat olarak görüyorum. Hayatım boyunca edindiğim farklı bilgiler o an çalıştığım konuda farklı bakış açıları sergilememe yarayacaklar. Bu yüzden elde edeceğim sonuçlar da bana özgü ve taklidi zor olacak.

        -İleride doktor olacağım ve meslek hayatım boyunca tıbbın yeniliklerini takip etmek zorunda olacağım. Bu anlaşılması zor yeni bilgileri hızlıca kavrayabilmem gerekecek. Bunu da derin odaklanma sayesinde kısa sürelerde halletmiş olacağım.

    *Beni odaklanma sürecinden alıkoyan şeyler:

        -İnternet: Buradan kastım sadece sosyal medya değil aslında, içinde bulunduğumuz mekandan bizi -çalışma haricinde- fikren uzaklaştıran her şey. Derin odaklanmaya geçiş aşamasında ortamın sıkıcılığının farkına varmam gerekiyor. Bu farkındalıktan sonra gözüme ilk çarpan şeyin de internet gibi zamanımı boşa öldürecek bir şeyin olmasını istemiyorum. Bu dediklerimi yazıyı yazdığım köy ortamında bizzat deneyimleyerek söylüyorum. Kitabı okuduktan hemen sonra tamamen dış dünyadan izole köyüme gelmiş olmam benim için büyük şans. 2 gün boyunca ciddi anlamda internetsizliği deneyimledim. Bu süreçte kitapta sıkça bahsedilen;sosyal medyanın, her an ulaşılabilir olmanın, dış dünyanın tamamen farkında olmanın odaklanmamızı -biz farketmeden- nasıl mahvettiğini çok iyi kavramış oldum. 

        -Uyku düzenim.

        -Odaklanmam gereken sürede aklımda beliren alakasız düşünceler.

    *Aldığım Kararlar

         -Odak dağıtıcılardan kurtulmak(Özellikle internet)
                -Gece yatmadan önce internet kapatılacak.
                -Sabah uyandıktan 1 saat sonrasına kadar internet açılmayacak. sonrasında 5dk gelen mesajlara bakılıp kapatılacak.
                -Odaklanma sürecine kadar ve odaklanma sürecinden 1 saat sonrasına kadar internet kapalı olacak.
                -Gün içerisinde sabahtan belirlediğim saat hariç sosyal medyaya giriş yasak
                -Telefonu hangi saatlerde, ne kadar, hangi uygulamada kullanmış olduğumu günlük takip edeceğim.

        -Ev ortamı gibi birlikte olduğum insanların kolayca dikkatimi dağıtabileceği ortamlardan uzakta odaklanma saatlerimi gerçekleştireceğim.

        -Odaklanma sürecim için major konular belirleyeceğim. Örneğin 4 haftalık bir komite süreci benim için major konu olacak. Bu 4 hafta boyunca odaklanma saatlerimde sadece onunla ilgileneceğim. Örneğin başka bir major konu 4 gün sonunda falan kitabı okumuş olacağım.

        -Major konular belirlenen günde bitmiş olacak. Ancak major konu komite gibi hayatımı etkileyecek bir konu değilse ve yarım kalmışsa hayatıma etkisi üzerine düşünüp ona göre ek süre tanıyacağım veya farklı bir zamana erteleyeceğim(son çare).

        -(Ankaradaki hayatım için)Şu anlık odaklanma bölgemi kütüphane ve süreyi 4 saat olarak seçiyorum. Saat 9.30-13.30 arasında odaklanma saatlerini gerçekleştireceğim. Herhangi bir sebepten o saatlerde gerçekleştiremezsem 20.00-23.00 arasında durumu telafi edeceğim.

        -Hayat düzenim değiştiğinde süre, saatler, mekan üzerine tekrar düşüneceğim.

        -Major ve minor konularımı kayıt altına alacağım. Belirlediğim süre sonunda ne kalitede sonuç aldığımı değerlendireceğim. 

        -Günlük odaklanmalarımı kayıt altına alacağım.

        -Rahatlamak adına sabah veya akşam üstü yürüyüş yapabilirim.

        -Odaklanma anları dışında müzik dinlemek serbest.

        -Hiç bir kas grubumun çalışmadığını düşünerek fitnessa geri dönmem gerek. Orta şeker fazla zorlamadan yapabilirm.



Yorumlar